Grand Theft Auto IV
2016. február 18. írta: ZsubiHUN

Grand Theft Auto IV

Special Edition

Életem első 18 éven felülieknek szóló játéka a Grand Theft Auto III volt még 2001-ben, amikor alig voltam 14 éves (micsoda fertő!). Ezt sem azért szerettem volna, mert elgázolhatom az embereket az utcán, bézbóz ütővel verhetem agyon a kurvákat, robbanthatok autókat beépített bombával, hanem azért, mert millió lehetőség várt rám New York rockstari másában. Tulajdonképpen már a játék elejétől kezdve oda mentem, ahova csak akartam, azt csináltam, amit akartam, szinte semmi megkötés nem volt. (Kivéve, hogy a hidakat lezárták, így nem lehetett átmenni a másik két szigetre. Persze a repülő autók vagy a Dodót előhozó kód megoldást hozott erre.) A fő sztori mellett rengeteg egyéb tevékenység várt rám és öcsémre, menthettünk embereket mentőautóba szállva, utasokat szállítottunk taxival (egy taxival 60+ utas, aztán jött egy borulás...), a kutyakonzerv gyár melletti nyilvános telefonról vettünk fel küldetést, gyűjtöttük az autókat, a rejtett csomagokat, stb. Hogy mi a helyzet a bűnözéssel, a mérhetetlen és öncélú erőszakkal a játékban? Semmi, mert ez egy játék, egyikünk sem lett asszonyverő pszichopata, jót játszottunk, majd visszatértünk a valóságba, mert tanulni kellett.

2008-ban a Rockstar Games megmutatta, hogy Liberty City még mindig egy sötét és mocskos város, de tette ezt már PS3-on, megérkezett az új generációs GTA! Előrendeltem, epekedve vártam, nagy valószínűséggel naponta hívtam a boltot, hogy mikor lesz már ott, mikor vihetem haza és játszhatok vele. Akkor csak a sima kiadást vettem meg (erre futotta a keretből), amit másfél évvel később a Special Editionre cseréltem. Az utolsó darabokat kínálták akciósan, az addig használt példányomat beszámították, így kifejezetten olcsón került a gyűjteményembe. A méretes (olyan magas, mint az első generációs PS3) kartondoboz egy széfkazettát rejt, ebbe pakolták a többi tartalmat. Már ez a gyűjtői tárgy is elég lenne, csupa fém, a fedelén Grand Theft Auto IV felirattal, de találunk benne mást is. Rockstar logós kulcstartó, két kulccsal a trezorhoz, zenei CD, művészeti album, normál kiadású játék és egy bankrabló táska.

A játék dobozában a lemez mellett találjuk a kis könyvet, ami ekkoriban még tartalmazott hasznos információkat, nem csak biztonsági leírást, valamint a bejárható terület térképét. Az előző részek után sajnos mind a két oldala térkép, a dobozon látható hat ujjú nyalókás lány nem szerepel rajta. A borítón a játék címe természetesen dombornyomott. A soundtrack lemez papírtokban érkezik, rajta a játék rádióállomásain hallható zenékből (Schweinét mindenkinek!). Az artbookban szerencsére nem csak képeket nézegethetünk, hanem fejlesztői kommentár is társul hozzájuk, láthatjuk a karaktereket az első tervektől egészen a végső formáig, az autók rajzait, a város felépülését, igazán minőségi darab. A fekete, henger alakú bankrablók által ajánlott táska oldalán hatalmas Rockstar logó díszeleg, míg a belseje arany színű, apró logókkal tele. Annyira jól sikerült az árnyalat, hogy az ember elhiszi, valóban aranyszálakkal szőtték.

A bejegyzés trackback címe:

https://mycollection.blog.hu/api/trackback/id/tr598400890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása