Kezdetben a sztorimesélés nem volt a Battlefield széria erőssége, kizárólag a multiplayerre építették fel a játékot, lövöldöztünk a II. világháborúban, Vietnámban, de az emberi hátteret a történelem órák adták. Majd megjelent 2008-ban a Battlefield: Bad Company, amivel a Dice megmutatta, hogy tudnak ők jó sztorit is írni, amihez nincs szükségük Oscar-díjas színészekre, F1-es világbajnokra, egyszerűen összeraktak egy laza és vicces, de mégis zúzós és hihető történetet. Sajnos ez a fajta sztorimesélés a harmadik és negyedik részből kimaradt, minden elment a hős amerikai katona irányába... Ugyan a Battlefield 1 kampányát jól rakták össze, csak rettenetesen kevés és egyoldalú lett. A Bad Company volt az első, amit a Frostbite Engine hajtott, mely elhozta a rombolható környezetet. Szinte mindent (az épületek egy része itt még még megmaradt, illetve a tovább haladáshoz szükséges objektumokat sem lehetett szétzúzni) porig lehetett rombolni, amihez megadták a megfelelő fegyverarzenált is, tökéletes hangkeveréssel. A folytatás ezt emelte még magasabb szintre.
A normál kiadás mellett "csupán" egy steelbookos verzió jelent meg, ami a találó Gold Edition nevet kapta. Szerencsére nem túloztak, a fémdoboz kívül gyönyörű arany festést kapott, dombornyomott mintázattal, de belül sajnos csak a rideg fém tekint ránk. A fényezésen túl kaptunk egy kódot, ami korai hozzáférést nyújtott öt fegyverhez a multiban és egy posztert a játék logójával. Az anyagminőséggel nem spóroltak, vastag, matt papírra nyomtatták, nem fog szétszakadni néhány hajtogatás után.
A megjelenéskor csupán pár ezer forinttal került többe a normál kiadásnál, manapság viszonylag olcsón lehet hozzájutni egy-egy bontott, de jó állapotú példányhoz.
Az említett lazaságról három videó.