Vannak stúdiók, akiket bekategorizáltak a tech demo gyárosok közé. Közéjük tartozik, talán az első is volt, a Crytek, akik annak idején elkészítették az eszméletlenül gyönyörű, minden akkori PC-t két vállra fektető Far Cry játékot. A kritikusok és a legtöbb felhasználó szerint ennél sokkal többet nem is tudott a játék, de ez elég volt ahhoz, hogy hírnevet szerezzenek maguknak, mindenki róluk beszéljen és használják a CryEngine-t. Technikailag tényleg ütős volt, 2004-ben nem volt még egy ilyen szintű játék. Aztán három évvel később megjelent a Crysis első része, ami új szintre emelte a grafika színvonalát és bebizonyította, hogy a sikerhez elég a csilli-villi grafika is. Ettől függetlenül nem volt rossz játék, megélt két folytatást, mindkettőt a Crytektől. Nem úgy, mint a Far Cry, melynek jogai a Ubisofthoz vándoroltak. Akkoriban ezt még szerencsének lehetett nevezni... A Far Cry 2 felemás sikere után (nekem kifejezetten tetszett) négy évvel került a boltok polcaira a Far Cry 3.
A sokat kritizált játékmeneti elemeket kijavították, az afrikai helyszínt egy Délkelet-Ázsiai szigetcsoportra cserélték és megalkották Vaas-t. Már a második rész gonosza sem volt rossz karakter, a történet végéig gonosznak tűnt, aztán kiderült, hogy nem minden úgy van, ahogy addig gondoltuk, de Vaas egészen egyszerűen zseniális lett. Nagy kár, hogy karrierje csak a sztori feléig tartott. Szerencsére a gyűjtői kiadásból nem hagyták ki, kellően őrült módon applikálták bele.
Az Insane Editionben normál kiadású játék található, millió DLC-vel, de sajnos a borító belső oldala teljesen fehér, legalább egy fekete-fehér képet nyomhattak volna bele, mint az Enslavednél. Kapunk egy szövet túléléshez szükséges eszközök tartót (aki tudja a pontos nevét, ne legyen szégyenlős megmondani), ebben rejtőzik a DLC csomag, valamint egy viseletes túlélő könyv. Természetesen Far Cry stílusban, így a sok, valóban hasznos leírás mellett rengeteg, magas fokú idiotizmusra valló tipp is szerepel benne. Elég csak a mellékelt képeken látható Hogyan hipnotizáljunk egy csirkét? oldalt elolvasni. Nem jártam utána, mert nincs itthon csirke, de akár még igaz is lehet. Az ismeretlen kutyákkal való találkozásra is találhatunk hasznos tanácsokat, de van benne Morse-kód tábla és menedéképítési tanácsadó is. A maga bő 50 oldalával igazán ötletes gyűjtői tartalom. A leglátványosabb ajándék mégis a bólogató, fűszoknyás Vaas figura. A fejét leszámítva, a játékban vezethető autók műszerfalán ilyen figurák ringatják csípőjüket, miközben mi száguldozunk. A felhasznált anyagokra nem lehet panasz, méretéhez képest szépen kidolgozott, nem tkelt gagyi hatást, de rázásra bólinthatna nagyobbat is a feje.
(Egy hónap múlva jön a Far Cry: Primal, készüljetek!)